Geeft inspiratie en een goede methodiek om aan de slag te gaan met dit thema
Interactie met professionals uit verschillende industrieën en met verschillende ervaringen. Heel leerzaam en enthousiasmerend.
De interactie met vakgenoten. Leuke ideeën en soms ook bevestiging van het op de goede weg zijn.
Nu we in korte tijd veel online Games hebben gespeeld, kijken we anders naar onze beslissing van maart ‘20 om niet online te gaan. Toen wisten we nog niet dat
- Miro zoveel mogelijkheden heeft om een actieve en leuke workshop te geven
- we nog steeds zoveel mogelijk thuiswerken.
Door dat thuiswerken begint zo langzamerhand de verbinding met elkaar, met het bedrijf en soms zelfs met de klant, wat af te brokkelen. Laat dat nu precies de reden zijn waarom we in eerste instantie niet online wilden gaan.
De kracht van zowel de Customer als Employee Experience Game is namelijk niet alleen samen praten over de klant cq medewerker, elkaar inspireren en leren over klant- en medewerkerbeleving. De kracht van deze Games is juist óók en vooral een versterking van de onderlinge band.
Inmiddels ziet de wereld er heel anders uit. We zoomen en teamen erop los. Heel vaak is dat eenrichtingsverkeer. Er wordt geluisterd en gepraat, maar echt leuk is dat op afstand al lang niet meer. Tenminste dat is wat we vaak horen.
Terwijl een goede online sessie
- heel actief kan zijn
- heel veel plezier oplevert
- én de onderlinge band tussen collega’s weer kan versterken
Dit hebben we inmiddels geleerd door de EX Game wél online te spelen. Teams hebben een leuke middag met elkaar en voelen zich weer verbonden. Bijkomend voordeel: er worden ervaringen gedeeld, deelnemers inspireren elkaar, leren van elkaar en over medewerkers. Daarnaast worden er ook nog eens geweldige ideeën bedacht om de medewerkerbeleving te verbeteren.
Kijk eens naar deze ervaringen van deelnemers aan de EX Game.
Dank voor de organisatie & facilitatie vandaag! Naast energiegevend en interactief heb ik deze ochtend ook als leerzaam ervaren, met nieuwe ideeën en invalshoeken om mee te nemen in mijn dagelijkse werkzaamheden. Met dank ook aan de andere deelnemers.
Ik kijk terug op een inspirerende, creatieve en humorvolle ochtend. Babs was de ideale facilitator; gastvrij, informatief en laagdrempelig met perfecte timing!
Dus! Zoek je een leuke online activiteit voor je HR team en/of management? Een die op maat gemaakt is voor je team en die gegarandeerd zorgt dat jullie actief plezier hebben met elkaar? En die jullie samen laat nadenken over hoe je de medewerkerbeleving verder kunt verbeteren?
Dan is de online EX Game iets voor jouw team!
Je kunt met 9 tot 16 deelnemers tegelijkertijd spelen. Een workshop duurt 3 uur en de tijd is voorbij voor je het weet. Meer collega’s? Dan spelen we gelijktijdig met meerdere facilitators of we organiseren een Game week waarin iedere dag een team speelt!
Praktisch:
- We spelen de EX Game in Miro en via Zoom of Teams praten we met elkaar (zowel plenair als in breakpoints rooms).
- Voorafgaand aan de Game ontvangen alle deelnemers een link naar een Kennismaking met Miro. Zo zijn ze goed voorbereid, mochten ze Miro nog niet kennen.
- Na afloop ontvang je de output in pdf.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op en we denken graag met je mee!
Let’s play!
Let’s get connected!
Let’s give employees a better experience!
Vanochtend heb ik meegedaan met de Employee Experience Game – de online versie. Samen met een groepje vakgenoten op het gebied van HR en Communicatie fanatiek gestreden (en gewonnen ?) om de beste inzichten, tips en dont’s over dit interessante vakgebied te geven en te krijgen.
Door de inspirerende leiding van Babs Asselbergs – CCXP en Deborah de Bleyser vlogen de 2,5 uur om. Als je ook op een leuke manier inspiratie wilt opdoen of een goede methodiek wilt krijgen om met Employee Experience aan de slag te gaan kan ik je de EX Game zeker aan raden.
Sacha de Rooij – Eigenaar Unlimited Recruiter & De Rooij Unlimited