Samen op ludieke wijze EX ontdekken en omarmen

Het EX Game Festival is het zusje van de tofste en energiekste workshops over klant- en medewerkerbeleving: The Customer & Employee Experience Game. De CX Game® is sinds 2016 een succes en al meer dan 300 keer gespeeld. Net als de EX Game brengt het EX Game Festival medewerkerbeleving op een leuke, actieve en interactieve manier tot leven.

In groepen wordt -onder tijdsdruk- aan de op maat gemaakte opdrachten gewerkt. De vijf belangrijkste elementen tijdens de opdrachten zijn plezier, samenwerking, creativiteit, tijdsdruk en competitie.

Het resultaat is:

  • Bewustwording van het belang van EX, werkgeluk en werkplezier
  • Niet alleen praten over Employee Experience, werkplezier en werkgeluk, maar ook beleven en ervaren
  • Concrete inzichten en actiepunten voor alle deelnemers
  • Krachtige en leuke visualisaties ter ondersteuning van de gesprekken en implementatie na afloop
  • Maximale betrokkenheid van de deelnemers: samen leren, elkaar inspireren, ervaringen delen, nieuwe inzichten vergaren én veel plezier

Het CX Game Festival heeft al regelmatig plaatsgevonden!

Wil je weten hoe dit Festival ervaren wordt? Kijk dan onderaan op deze pagina naar klantervaringen.

Het EX Game Festival is hét alternatief voor de EX Game wanneer je met een grote groep collega’s samen bent. Denk aan teambuildingsdagen of bedrijfsevenementen om de neuzen dezelfde kant op te zetten bij

  • de lancering van een nieuwe Employer Value Proposition( EVP ), HR of EX Strategie
  • als luistertool naast een medewerkerbelevingsonderzoek om samen kansen te ontdekken voor een nog betere medewerkersbeleving en input op te halen voor een EVP, HR of EX strategie

We stemmen de opdrachten af op jullie doel, het gewenste resultaat, jullie EX-uitdagingen én de deelnemers.

De sessie wordt visueel vastgelegd m.b.v. Kletsplaatjes, de tekenaars lopen rond, leggen gesprekken en antwoorden op opdrachten vast

  • Doel: leuke interactieve EX workshop met serieuze noot
  • Kernwoorden: teambuilding, plezier, (inter)actie, creativiteit & medewerkerbeleving
  • Hoe: op een toffe locatie, of online via Zoom en het whiteboard Miro
  • Aantal: 50 tot 120 medewerkers, in groepen van max 8 deelnemers
  • Begeleiding: twee ervaren CX en EX-professionals en twee tekenaars
  • Duur: 3 tot 5 uur exclusief pauze en tijd voor lunch of borrel
  • Budget: € 6.500 tot € 8.500, afhankelijk van het aantal deelnemers, excl. 21% btw, reiskosten en kosten voor locatie, techniek & catering

De EX Game (en de verschillen met het Festival)

De EX Game gaat verder op de materie in en levert – naast het eerder beschreven resultaat – concrete input op voor het verbeteren van de medewerkerbeleving. Ook geeft de EX Game een eerste aanzet voor oplossingen. We maken alle opdrachten op maat, zodat zij passen bij jullie doel, EX-uitdagingen, deelnemers en type organisatie.

Je kunt de EX Game als losse workshop inzetten maar wij bieden ook een train the trainer– programma aan. Hierdoor kun je de game op ieder moment en in iedere samenstelling zélf spelen in jullie organisatie.

  • Doel: vergroten bewustwording van de medewerkerbeleving, actiegericht: samen oplossingen bedenken of ondersteuning bij uitrol nieuwe EVP, HR of EX strategie
  • Kernwoorden:  medewerkerbeleving, (inter)actie, plezier en verbinding
  • Hoe: op locatie, of online via Zoom en het whiteboard Miro
  • Aantal: 9 tot 20 medewerkers per speeltafel. Meer deelnemers? Dan spelen we aan meer tafels tegelijkertijd of na elkaar
  • Begeleiding: een ervaren EX-professional die getraind is als EX Game Facilitator
  • Duur: 3 uur inclusief pauze
  • Budget: vanaf € 2.750 per Game excl. 21% btw, reiskosten en kosten voor locatie & catering.